Ticketshop

FAQ

FAQ – CORONAVIRUS

Waarschijnlijk hebben jullie al meegekregen dat helaas ook wij niet ontkomen aan de maatregelen die het RIVM heeft aangekondigd om de verdere verspreiding van het COVID 19-virus (coronavirus) in te dammen: alle evenementen tot 1 juni 2020 zijn door de overheid afgelast.

Hoe erg we hier ook van balen: het is even niet anders. Jullie veiligheid en gezondheid staat te allen tijde voorop, en we staan dan ook volkomen achter deze beslissing van de overheid. Afgelopen weken is er flink gepuzzeld en hebben we vervangende data kunnen vinden voor al onze evenementen. Alle kaartkopers hebben een e-mail met alle informatie ontvangen. Onze agenda met nieuwe data kun je hier vinden.

 

Ik wil naar de nieuwe datum van het evenement waar ik een ticket voor heb. Wat nu?

Allereerst: fijn dat je ons support en naar de nieuwe datum van het evenement wilt! Hiervoor hoef je helemaal niets te doen: je ticket blijft automatisch geldig voor de nieuwe datum in jouw stad.

 

Ik kan niet naar de nieuwe datum van het evenement. Wat nu? 

Voucher

Je kunt je ticket inwisselen voor een voucher die gelijk staat aan het aankoopbedrag van je bestelling. Deze voucher is geldig voor het Vunzige Deuntjes Festival en bijna alle Vunzige Deuntjes evenementen, uitgezonderd van een aantal club edities waarvan de kaartverkoop via het poppodium verloopt. Daarnaast is deze voucher ook geldig voor alle evenementen die georganiseerd worden door onze partner ID&T Events. Concreet zijn dit Amsterdam Open Air, Mysteryland, Festival Macumba, Valhalla, Sensation, Milkshake en Welcome to the Future. De voucher is geldig tot 31 december 2021, zodat je ruim de tijd hebt om een goed alternatief uit te kiezen. Alle tickethouders hebben een mail gekregen met verdere instructies voor het aanvragen van een voucher.

De Vunzige Deuntjes edities bij de volgende podia zijn helaas niet te bezoeken met een voucher:

  • Tivoli, Utrecht
  • Paradiso, Amsterdam
  • Podium Victorie, Alkmaar
  • Patronaat, Haarlem
  • Gebr. de Nobel, Leiden
  • Poppodium 013, Tilburg
  • Burgerweeshuis, Deventer
  • Metropool, Hengelo
  • Luxor Live, Arnhem

 

Heb je een ticket in je bezit voor één van bovenstaande locaties? Helaas laat het ticket systeem van deze poppodia het niet toe om ook een voucher aan te bieden. In plaats daarvan kunnen kaartkopers naar een vervangende Vunzige Deuntjes editie in het poppodium. Meer informatie hierover heb je op de mail ontvangen.

 

Ik kan niet naar de nieuwe datum en wil geen voucher. Wat nu? 

Om ervoor te zorgen dat we ook volgend jaar nog mooie feesten en festivals kunnen organiseren, is jullie hulp hard nodig. Niet alleen voor ons als organisatie, maar ook voor alle artiesten, leveranciers, poppodia en ZZP’ers die betrokken zijn bij onze evenementen. Veel van de kosten zijn voor ons al gemaakt. Mocht het binnen je financiële situatie passen, vragen we je daarom vriendelijk om geen gebruik te maken van een refund voor je ticket. Dat zou een enorm steuntje in de rug zijn, en dan kunnen we je weer met open armen ontvangen op één van onze volgende evenementen. Mocht je toch een refund willen, is dat natuurlijk gewoon mogelijk.

Voor alle evenementen die tot 6 april gepland stonden, was het mogelijk een refund aan te vragen tot zondag 29 maart 23.59 uur. Dit gaat om de volgende Vunzige Deuntjes evenementen:

13/03: Paard, Den Haag
14/03: Ampere, Antwerpen
20/03: Luxor Live, Arnhem
26/03: depopupclub, Leiden
27/03: AIR, Amsterdam
28/03: Simplon, Groningen
28/03: Whoosah, Scheveningen
04/04: Burgerweeshuis, Deventer

Voor alle evenementen die na 6 april gepland stonden, is er een e-mail verstuurd met verdere instructies voor het aanvragen van een refund.

 

Wanneer ontvang ik mijn voucher?

We zijn druk bezig om samen met onze ticketpartner PayLogic dit systeem op poten te zetten. We verwachten dat het voucher systeem eind mei/begin juni volledig werkzaam is. We vragen dus nog even hiervoor geduld.

 

Tot wanneer kan ik een refund aanvragen?

Het aanvragen van een voucher of refund kan t/m 21 april 2020 via de mail die je als ticketkoper hebt ontvangen. Alle aanvragen die daarna worden ingediend kunnen helaas niet in behandeling genomen worden. De desbetreffende tickets zullen dan automatisch geldig worden voor het vervangende evenement in jouw stad.

 

Kan ik een voucher of refund aanvragen voor iedere losse ticket uit mijn bestelling?

Je kunt enkel een voucher of refund aanvragen voor een volledige bestelling. Als je bijvoorbeeld vier tickets besteld hebt, geldt je voucher/refund aanvraag voor al deze tickets.

 

 

 

VOOR ALLE EVENEMENTEN NA 1 JUNI GELDT:

 

Gaat het event door?

In samenwerking met onze partners, lokale en nationale gezondheidsautoriteiten volgen we nauwlettend de ontwikkelingen rondom het coronavirus en nemen we de situatie uiterst serieus. Op dit moment zullen onze evenementen na 1 juni zoals gepland plaatsvinden en focussen wij ons op het neerzetten van wederom een onvergetelijke editie van Vunzige Deuntjes. Indien er door de overheid maatregelen worden genomen, zullen wij onze bezoekers hierover tijdig informeren. Alle communicatie zal via onze officiële kanalen worden verspreid, houdt de Facebook evenement pagina en de website in de gaten.

 

Kan ik een refund krijgen als een event wordt afgelast?

In lijn met onze algemene voorwaarden zullen wij in geval van annulering een nieuw ticket uitgeven voor de eerstvolgende editie, danwel een refund aanbieden.

 

Worden er maatregelen genomen ivm Corona?

In overleg met de gezondheidsautoriteiten treffen wij maatregelen om een veilige omgeving voor onze bezoekers, artiesten en medewerkers te creëren, dit staat voor ons altijd voorop.

 

Ik wil een refund. Wat nu?

Gezien het event vooralsnog doorgang heeft, gaan wij nog niet over tot het refunden van tickets.

 

Ik kom uit een geïnfecteerd gebied en mag niet reizen, kan ik een refund krijgen?

We betreuren deze situatie. Echter, gezien het event vooralsnog doorgang heeft, gaan wij nog niet over tot het refunden van tickets.

 

Wat doen jullie met mensen uit risicogebieden? Worden die geweerd?

Het is als organisatie erg moeilijk dit te monitoren en individuele bezoekers uit te sluiten. We gaan er vanuit dat iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijkheid neemt en thuis blijft in geval hij/zij uit een risicogebied komt en/of verschijnselen van het virus vertoont.

 

Ik ben zwanger/ouder/etc en het is voor mij niet veilig, kan ik een refund krijgen?

Gezien het event vooralsnog doorgang heeft gaan wij nog niet over tot het refunden van tickets.

 

 

FAQ ALGEMEEN

Wat is de minimale leeftijd om toegang te krijgen bij een feestje van Vunzige Deuntjes?
Al onze feestjes zijn 18+. Dit is in verband met onze vergunningen, die van de club waar wij ons feestje hosten en natuurlijk in verband met de Nederlandse wet m.b.t. het schenken en nuttigen van alcohol aan minderjarigen.

Moet ik mijn legitimatie meenemen?
Er kan altijd om legitimatie worden gevraagd, het is dus verstandig deze bij je te hebben.

Er is iets fout gegaan bij het kopen van mijn kaartje!
Wij zijn heel druk met het organiseren van feestjes, de kaartverkoop besteden wij dus uit aan derden. Soms gaat dit via het poppodium die hun eigen ticket systeem hanteren of één van de vele derde partijen zoals Eventbrite en Paylogic. Via de websites van deze services kun je een contactformulier invullen en/of staat een nummer vermeld waarmee je contact kunt opnemen. Kijk dus even bij welke partij je je kaart aan het kopen bent, zij kunnen je dan verder helpen.

Ik heb mijn kaartje nooit ontvangen!
De meeste van onze tickets worden verkocht via Eventix. Is dit het geval geweest (check het even op de plek waar je het ticket hebt aangeschaft)? Dan kun je je ticket terugvinden via deze link. Is deze verkocht door een andere ticket partij? Dan adviseren we je om contact met hen op te nemen! Vunzige Deuntjes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor tickets die niet ontvangen zijn.

Waar kan ik mijn kaartje kopen?
Koop altijd via de link die wij bij ons event plaatsen (al onze events kun je hier vinden).

De Vunzige Deuntjes editie waar ik heen wil is uitverkocht, hebben jullie niet stiekem nog wat kaarten?
Wij proberen op onze event pagina altijd duidelijk te communiceren of er nog kaarten zijn. Soms zijn er nog kaarten aan de deur, maar dat posten we dan ook van te voren. Uitverkocht is echter vaak gewoon uitverkocht. Mocht je op de eventpagina tickets aangeboden zien worden pas dan goed op! Er zijn heel veel oplichters actief. Wij adviseren altijd tickets te kopen (en ook evt. te verkopen) via Ticketswap. Daar kun je dus het beste proberen nog een ticket te bemachtigen. Onze extra tip is om daar ook nog even het profiel op Ticketswap van de persoon waar je van koopt te bekijken. Daar kun je zien of iemand al vaker kaarten heeft verkocht, hoeveel Facebookvrienden iemand heeft (zijn het er maar 3 dan klopt er iets niet) en of het gekoppelde telefoonnummer is gecontroleerd.

Verder kun je ook nog even op de pagina van het evenement kijken of er nog winacties bezig zijn en daar je geluk proberen. Mocht het niet lukken hopen we je snel weer op een van onze andere evenementen te zien!

Moet ik mijn kaartje printen?
Het is mogelijk om je kaart te printen maar we kunnen hem ook vanaf je telefoon scannen. Zorg dat bij de entree je scherm op helder staat zodat de scanner de barcode goed kan lezen.

Waar en wanneer komen de foto’s online?
Bij praktisch iedere editie van Vunzige Deuntjes worden er foto’s gemaakt. De foto’s van onze eigen fotografen komen altijd online op de Facebook pagina van Vunzige Deuntjes. We weten nooit precies wanneer omdat we afhankelijk zijn van de fotografen die de foto’s leveren. Echter streven wij er na dit zo snel mogelijk na het event te doen (dinsdag of woensdag heeft ook onze eigen voorkeur).

Er is een foto van mij gemaakt maar hij staat er niet bij?
Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. Als het onze eigen fotograaf was en de foto is niet door de selectie gekomen kan dat bijvoorbeeld zijn dat de foto niet gelukt is (onscherp, ogen dicht, etc.). Het kan ook zijn dat wij 2 fotografen hadden rondlopen en dat de rest nog online moet komen. Ook kan het zo zijn dat het een fotograaf was die er niet namens ons bij was en dat die foto’s op een andere Facebook pagina of website zijn beland.

Er staat een foto van mij online en die wil ik heel graag offline hebben!
Wij honoreren praktisch altijd dit verzoek, wat we wel even van je vragen is om via Facebook zelf de foto te rapporteren zodat wij de link direct toegestuurd krijgen. Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren. Let op: bij het bezoeken van onze evenementen ga je ermee akkoord dat er foto’s van je gemaakt worden en deze voor promotionele doeleinden worden gebruikt. Wil je dat er geen foto’s van je gemaakt worden? Geef dit dan vooraf aan bij de organisatie en aan het begin van de avond bij de fotograaf!

Hallo! Ik ben dj/club eigenaar/fotograaf/een awesome persoon en ik wil heel graag…
…op jullie feestje draaien.
…jullie feestje in mijn club.
…foto’s maken op jullie feestje.
…dat jullie een zaal hosten op mijn feestje.
…met een marktkraam op 1 van jullie festivals staan.
…stage lopen bij Vunzige Deuntjes.
…etc..

Wij staan altijd open voor leuke ideeën, nieuwe talenten, vruchtbare contacten, bloeiende concepten. We kunnen niet ontkennen dat we veel van dit soort aanvragen binnen krijgen en dus niet altijd ja kunnen verkopen.
Om de aandacht te trekken van de, binnen de organisatie van Vunzige Deuntjes, verantwoordelijke persoon raden we je dan ook aan om je verhaal zo compleet en duidelijk mogelijk te brengen.

Ik wil graag een V.I.P. tafel bestellen!
Helaas pindakaas, wij doen niet aan VIP tafels op onze feestjes, wij vinden het veel leuker om iedereen op de dansvloer te zien! Mocht er het een keer zo zijn dat er wel tafels zijn zullen wij hier specifiek op Facebook in het event of via een post op onze pagina dit laten weten.

Wanneer is de volgende editie van Vunzige Deuntjes weer bij mij in de buurt?
Via onze agenda kun je alle events zien die wij de komende tijd organiseren.

Website made in Amsterdam by SwiftWeb - Algemene voorwaarden