Interview

19 jun
Vunzige Deuntjes <3 My-Oh-My
Door: Vunzige Deuntjes Redactie

Jullie weten het misschien niet, maar Vunzige Deuntjes probeert daar waar mogelijk jong en sociaal ondernemerschap te stimuleren. Dit doen we op verschillende manieren, maar de meest prominente is toch wel de ondernemersmarkt die we elk jaar op ons festival terug laten komen. Omdat we dit eigenlijk al best een tijdje doen, hebben we vóór komende editie van het festival een aantal korte gesprekjes ingepland met wat bevriende ondernemers. Gewoon om te kijken hoe het tegenwoordig met ze gaat. In deze editie: MY-OH-MY.

Vertel even wie je bent.
Ik ben Nathifa Echteld, nu 23 jaar en ik woon in Amsterdam. Ik ben de oprichtster van MY-OH-MY.

Hoe lang ben je al bezig?
De winkel bestaat twee jaar, maar MY-OH-MY bestaat nu officieel drie jaar. Ik ben er officieel ongeveer vier jaar mee bezig.

Wat is de connectie met Vunzige Deuntjes?
Volgens mij is het begonnen bij Backyard Festival. En vanaf de eerste Vunzige Deuntjes festival zijn wij er ook bij geweest met een kraampje. Als er een mogelijkheid is om samen te werken dan doen we dat zeker! Er is altijd een positieve en gezellig vibe aanwezig met een hele grote gunfactor. Dat is de connectie tussen MY-OH-MY en Vunzige Deuntjes.

In hoeverre heeft VD bijgedragen aan het succes van MY-OH-MY?
VD heeft heel veel voor MY-OH-MY betekend. Sowieso de kans om op het festival te staan. En VD heeft toen ook een aantal ondernemers uitgekozen waar 1 euro van elke ticket naar toe ging, die je als ondernemer kon gebruiken als financiering binnen je bedrijf. Ik heb het bedrag gebruikt om ons eerste feestje te geven in de Bitterzoet. Onze one year anniversary, MY-OH-MY What A Party. En zo is het ontstaan dat wij nu ook af en toe feestjes geven. We hebben toch wel een grote groep festivalgangers die bij ons hun outfit komen scoren. En we wilden met die partypeople ook party-en en dat is dus mogelijk geworden door Vunzige Deuntjes. Een Big shout out naar jullie!

Wanneer heb je voor jezelf besloten dat je een fysieke winkel wilde?
Ik werd altijd al heel blij van kleding. Ik vond het altijd interessant om iets unieks te dragen, alleen kon ik dat niet altijd vinden. Ik wist zeker dat meerdere vrouwen daar ook last van hadden. Het leek me daarom een uitdaging om dat probleem op proberen te lossen.

Ik begon eigenlijk gewoon (random) met een paar shortjes die ik customizede en t-shirts met eigen ontwerpen. Zo stond ik op Keti Koti festival. Toen nog zonder naam, zonder website, zonder kaartje en zonder verwachtingen te kijken hoe de dag verliep. Het liep verbazingwekkend goed. Ik was aan het eind van de middag bijna uitverkocht en ik was echt superverbaasd. Allemaal positieve reacties ‘waar kan k dit blijven kopen?’ Waarop ik natuurlijk met een mond vol tanden stond. Op dat moment was het voor mij een bevestiging om er echt mee verder te gaan.

De dag erna ben ik meteen gaan brainstormen over het concept. En zo werd MY-OH-MY geboren. Als eerst online, maar ik vond het toch wel nice om de klanten een beleving te kunnen geven in een fysieke winkel. Ik ben toen opzoek gegaan naar een pop-up store. Nu zitten we op de Haarlemmerstraat en ben ik daar echt blij om. Bij ons is het one big happy family; shoppen bij ons is net alsof je thuis komt. Je kunt uren met ons babbelen en ondertussen advies over je outfit krijgen.

Waar komt de naam vandaan?
Ik had eerst verschillende namen. MY-OH-MY zat er tussen en dat sprak me meteen het meest aan. Ik wilde een concept neerzetten waarbij het een wereld vol met verassingen is. Met een product van MY-OH-MY is het de bedoeling dat het dicht bij jezelf staat en je er zelfverzekerd in voelt. Ik vind dat je outfit heel veel invloed kan hebben op je dag. Als je het gevoel hebt dat je eruit ziet als ‘Beyoncé’ dan geloof ik er ook echt in dat je die dag dingen zult doen waar je zelf versteld van zult staan, van ‘whoa, heb ik dit echt gedaan? I’m a badass!’

Waar ben je het meest trots op?
Goeie vraag! Als je het zelf beleeft, voelt het sowieso heel onwerkelijk. Dus soms moet ik er echt even bij stilstaan. Als ik moet kiezen dan ben ik toch het meest trots op het feit dat ik zoveel vrouwen blij heb mogen maken met MY-OH-MY! Die glimlach die ik op verschillende manieren op gezichten heb gezien zijn priceless.

Heb je nog dromen die je wil bereiken?
Jazeker! Het is eigenlijk allemaal best snel gegaan. Mijn grootste droom was een eigen collectie en dat heb ik wel, maar nog veel te klein. Ik ben nu bezig met het opzetten van een eigen lijn. Als dat gelukt is, dan is mijn droom echt uitgekomen!

Laat een reactie achter 0 comments

Got Something To Say:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Website made in Amsterdam by Causeffect